Baltic Toursi pakettreiside reisitingimused on kättesaadavad AS Baltic Tours reisibüroodes
ja internetis www.baltictours.ee
Käesolevad pakettreiside tingimused on
kasutamiseks tüüplepingutes ja neid ei ole eraldi läbi räägitud. Käesolevaid
pakettreisilepingu tingimusi kohaldatakse sellisel juhul, kui pakettreisi
korraldajaks (edaspidi reisikorraldajaks) on Baltic Tours.
Käesolevaid tingimusi ei kohaldata üksikute
reisiteenuste ja teise reisikorraldaja pakettreiside müümisel.
1.
Üldsätted
1.1. Pakettreisilepinguga kohustub
reisikorraldaja Baltic Tours teise lepingupoole ees osutama ühele või
mitmele reisijale reisiteenuste kogumi pakettreisi, teine lepingupool aga
maksma reisitasu.
1.2. Pakettreisilepingu teiseks pooleks on
klient, kes kohustub tasuma reisikorraldajale reisitasu reisija eest. Klient
võib olla ka reisija.
1.3. Reisija on füüsiline isik, kes tegelikult
kasutab reisikorraldaja poolt koostatud või vahendatud pakettreisi. Reisija
võib olla ka klient.
2.
Pakettreisilepingu sõlmimine
2.1. Reisikorraldaja poolt kättesaadavaks tehtud
reisikirjeldus peab sisaldama võlaõigusseaduse § 867 lg 2 punktides 1 - 7
esitatud andmeid.
2.2. Pakettreisilepingu sõlmimisel on
reisikorraldaja kohustatud andma kliendile informatsiooni reisil osalemiseks
vajalike üldiste nõuete täitmise korrast ja tähtaegadest, reisi sihtkohamaa
passi- ja viisanõuete, reisikindlustuse olemasolu ning tervishoiualaste
soovituste kohta.
2.3. Pakettreisilepingu sõlmimisel on
klient/reisija kohustatud informeerima reisikorraldajat kliendi/reisija soovidega
seotud eripäradest ja erivajadustest, mis omavad olulist tähtsust lepingu
täitmisel nt. kehtivad reisidokumendid, andmed viisa vajalikkuse,
reisikindlustuse sõlmimise, koduloomade kaasavõtmise jms. kohta.
Reisikorraldaja ei vastuta reisija informeerimiskohustuse täitmatajätmisest
tekkivate kahjude hüvitamise eest.
2.4. Pakettreisileping loetakse sõlmituks selle
allakirjutamisel või kui klient on maksnud reisikorraldaja poolt kehtestatud
pakettreisi hinna või ettemaksu 3 kalendripäeva jooksul pärast pakettreisi
tellimist järgnevalt:
- kui pakettreisi alguseni on rohkem kui 30
kalendripäeva, tuleb tasuda ettemaks 10% pakettreisi maksumusest, kuid mitte
vähem kui 65 € reisija kohta;
- kui pakettreisi alguseni on 30 kalendripäeva
või vähem, tuleb tasuda pakettreisi maksumus täies ulatuses;
- kui pakettreisi alguseni on vähem kui 7
kalendripäeva, tuleb tasuda pakettreisi kogumaksumus koheselt pärast
pakettreisi tellimist.
2.5. Kui klient jätab ülalnimetatud makse
tegemata, loetakse pakettreisi tellimus kliendi poolt tagasi võetuks.
3. Pakettreisilepingu
muutmine ja lõpetamine
3.1. Kliendil on õigus muuta pakettreisilepingut
sh. pakettreisi sihtkohta, kuupäeva, hotelli enne pakettreisi algust, tasudes
sellega kaasnevad kulud vastavalt teenuseosutajate muutmistingimustele, millele
lisanduvad reisikorraldaja bürookulud muutmisel kuni 30 kalendripäeva enne
reisi 32 € reisija kohta ja hilisemal muutmisel 65 € reisija kohta.
3.2. Kliendi poolt rohkem kui 30 kalendripäeva
enne pakettreisi algust tehtud tellimust saab kuludeta tühistada 24 tunni jooksul
alates tellimuse tegemisest.
3.3. Kliendil on õigus pakettreisileping
ennetähtaegselt lõpetada ilma mõjuva põhjuseta tasudes reisidokumentide
väljastamisest tingitud kulud (näiteks lennupileti väljatrükiga, majutuse
broneerimisega seotud kulud) lähtudes teenuseosutajate
annulleerimistingimustest, millele lisanduvad reisikorraldaja bürookulud
tühistamisel kuni 30 kalendripäeva enne reisi 32 € reisija kohta ja
hilisemal muutmisel 65 € reisija kohta. Kui klient teatab
pakettreisilepingu ennetähtaegsest lõpetamisest ilma mõjuva põhjuseta 48 tundi
enne pakettreisi algust, kuulub kliendi poolt tasumisele 100% pakettreisi
maksumusest.
3.4. Kui pakettreis põhineb liinilendudel, siis
rakendatakse pakettreisilepingu ennetähtaegsel lõpetamisel lennukompaniide poolt
kehtestatud trahvimäärasid.
3.5. Kui pakettreisileping ei ole
ennetähtaegselt lõpetatud, kuid reisija ei ilmu ettenähtud ajal pakettreisi
alguspunkti või tal puuduvad pakettreisist osavõtmiseks vajalikud dokumendid,
loetakse reisileping mõjuva põhjuseta ennetähtaegselt lõppenuks ning
reisikorraldaja kohustused kliendi ees täidetuks.
3.6. Kui pakettreisilepingu lõpetab ühise
tellimuse vormistanud klient ja pakettreisi hind põhineb kindlal reisijate
arvul, on reisikorraldajal õigus võtta muutusest tingitud lisatasu, mille
maksmise eest vastutavad nii pakettreisi annulleerinud klient kui ka teised
reisijad.
3.7. Mõjuva takistuse ilmnemisel on kliendil
õigus nõuda pakettreisilepingu ennetähtaegset lõpetamist ning reisikorraldajale
pakettreisi eest tasutud hinna tagastamist. Mõjuvaks takistuseks loetakse:
- reisija või temale lähedase inimese
haigestumine või õnnetusjuhtumisse sattumine; lähedase inimese surm.
Lähedasteks loetakse abikaasat, elukaaslast, vanemaid, lapsi, abikaasa või
elukaaslase vanemaid, õdesid-vendi, lapselapsi, vanavanemaid, samuti kaaslast,
kellega on kavatsetud reisile minna;
- muu reisija tahtest sõltumatult aset leidnud,
kuid reisijaga seotud õnnetus, mida reisikorraldaja aktsepteerib mõjuva
takistusena (nt tulekahju, suur varaline kahju jne).
3.8. Mõjuva takistuse ilmnemisel on
reisikorraldajal õigus nõuda pakettreisilepingu ennetähtaegset lõpetamist ning
tagastada kliendile reisitasu. Mõjuvaks takistuseks loetakse:
- reisiteekonna või selle lähedal toimuva tõttu
(nt sõda, loodusõnnetus, streik jne) ei ole garanteeritud reisijate julgeolek.
- lennukompanii, mille lendudel pakutud reis
põhineb, jätab ootamatult oma lennud ära ja neid ei ole võimalik asendada.
3.9. Üks pool on kohustatud teisele poolele
viivitamatult kirjalikult teatama mõjuva takistuse ilmnemisest. Klient
kohustatud esitama kirjaliku tõendi takistuse olemasolu kohta (arsti-,
politseitõend vms.) ühe nädala jooksul arvates mõjuva takistuse
ilmnemisest teatamisest. Kui klient ei esita
kirjalikku tõendit mõjuva takistuse ilmnemise kohta, kohaldatakse reisilepingu
ennetähtaegse lõpetamise suhtes reisilepingu mõjuva põhjuseta ennetähtaegse
lõpetamise kohta sätestatut.
3.10. Reisikorraldajal on kliendi poolt
reisilepingu ennetähtaegse lõpetamise taotluse esitamisel mõjuva takistuse
ilmnemise tõttu õigus kinni pidada kliendile tagastatavast maksest bürookulud
ja reisikorraldajale reisilepingu ennetähtaegsest lõpetamisest tulenevad
vältimatud kulutused (s.h. kulutused viisale, lennupileti-, majutusteenuse-,
ja/või muude teenuste annulleerimistrahvidele jms.) ning juba osutatud teenuste
maksumus.
3.11. Klient esitab kõik nõuded sh. muudatused,
annulleeringud, kahjude hüvitamised reisikorraldaja vastu kirjalikult.
4.
Kliendi õigused ja kohustused
4.1. Kliendil on õigus anda üle kõik pakettreisilepingust
tulenevad õigused ja kohustused teisele isikule, kui reisikorraldaja on andnud
selleks oma nõusoleku ja klient tasub kõik üleandmisega kaasnevad
lisakulutused.
4.2. Reisijal on kohustus järgida reisi ajal
kõiki reisikorraldaja poolt kehtestatud ja suuliselt või kirjalikult
edastatavaid juhendeid ja reegleid, samuti majutusettevõtete ja
transpordivahendite sisekorraeeskirju ning ametivõimude ettekirjutusi. Reisija
poolt
nimetatud kohustuse mittetäitmisel on
reisikorraldajal õigus reisileping ennetähtaegselt lõpetada ja/või nõuda
kliendilt/reisijalt tekitatud kahjude hüvitamist. Kui eelnimetatud kohustusi ei
täideta, on reisikorraldajal õigus reisija reisilt kõrvaldada. Nimetatud juhul
ei ole kliendil/reisijal õigust nõuda reisikorraldajalt makstud tasu
tagastamist ning kõik reisija kojusõiduga seotud kulutused jäävad
reisija/kliendi kanda.
4.3. Klient tagab oma kuludega, et reisijal on
olemas reisimiseks kõik vajalikud dokumendid, mis lubavad tal riigipiire
ületada ja riikides viibida (sh kuid mitte ainult pass, ID-kaart,
vaktsineerimistõend, jne).
5.
Reisikorraldaja õigused ja kohustused
5.1. Reisikorraldajal on õigus pakettreisileping
kliendiga lõpetada, kui: reisikorraldaja poolt määratud ja pakettreisilepingu
sõlmimisel kokkulepitud tähtajaks ei ole kogunenud reisikorraldaja poolt reisi
toimumiseks eeldatavat arvu reisijaid. Reisikorraldaja on kohustatud
klientidele pakettreisi ärajäämisest ning sõlmitud pakettreisilepingute
ühepoolsest lõpetamisest viivitamatult teatama.
5.2. Reisikorraldajal on õigus reisileping
lõpetada, kui klient ei ole ettenähtud ajaks pakettreisi eest tasunud.
5.3. Reisikorraldajal on õigus teha
reisikirjelduses muudatusi temast mitteolenevate asjaolude ilmnemisel,
tingimusel, et pakettreisi kvaliteet ja iseloom oluliselt ei muutu. Muudatusest
tuleb koheselt teavitada.
5.4. Reisikorraldajal on õigus teha muudatusi
väljakuulutatud eskursiooniprogrammis, muuta ekskursioonide toimumise
järjekorda või päeva juhul, kui mingi ekskursiooni läbiviimist konkreetsel
päeval takistavad ilmastikutingimused, transpordiprobleemid või muud
reisikorraldajast mitteolenevad tegurid. Samuti on reisikorraldajal õigus teha
muudatusi ekskursiooni programmis, kui ettenägematutel ja reisikorraldajast
mitteolenevatel põhjustel ei ole ekskursiooni läbiviimine planeeritud kujul
võimalik või ohutu reisijale.
5.5. Reisikorraldajal on õigus pakettreisi hinda
tõsta ja vastavalt langetada teavitades sellest klienti/reisijat vähemalt 21
kalendripäeva enne pakettreisi algust, järgnevate asjaolude ilmnemisel:
- Eesti või sihtkohamaa maksude, lõivude ja
teenustasude muutumine, kui need mõjutavad pakettreisi hinda;
- veo- või majutushindade muutumine, mis ei allu
reisikorraldaja kontrollile ja mida pakettreisi planeerides ei olnud võimalik
ette näha;
- valuutakursside muutumine;
- lennujaamamaksude olulinemuutumine, sest
lennujaamamaksud määratakse kolmandate isikute poolt ning nende täpne suurus
selgub pileti väljatrükkimisel.
5.6. Reisikorraldaja on kohustatud klienti
informeerima sihtriigis olevatest võimalikest
ohtudest (kodusõda, massilised rahutused jne).
Informeerimiseks loetakse ka
reisikorraldaja internetilehel avaldatud
informatsiooni.
5.7. Reisikorraldaja on kohustatud korvama
reisija tervisele ja varale põhjustatud kahju, kui see tuleneb Reisikorraldaja
tegevusest /tegevusetusest või kui reis ja pakutavad teenused ei vasta
reisikirjeldusele. Reisikorraldaja vastutus on piiratud kuni reisitasu
kolmekordse suuruseni.
5.8. Reisikorraldaja kohustub abistama reisijat,
kes reisi ajal haigestub, kellega juhtub õnnetus, kes satub kuriteo ohvriks või
leiab aset mõni muu sündmus, mille tulemusena reisija elu, tervis või vara
satuvad hädaohtu. Reisikorraldaja abi reisijale
seisneb raviasutusega ja sihtkohamaa
ametivõimudega suhtlemise korraldamises ning ennetähtaegse tagasisõidu
korraldamisel. Reisija/klient on kohustatud hüvitama reisikorraldaja kõik
käesolevas punktis sätestatud kohustuse täitmisega seotud kulutused.
6.
Puudused reisikorralduses ja reisikorraldaja vastutus.
6.1. Puuduseks reisikorralduses ei loeta:
- väheolulisi muutusi pakettreisi kui terviku
seisukohalt, mida sihtkohta ja pakettreisi iseloomu arvestades on võidud
eeldada;
- lennu ajakava muutumist, kui muutus on
tingitud reisikorraldaja kontrollile allumatutest asjaoludest;
- hilinenud saabumist pakettreisi sihtpunkti või
varasemat tagasipöördumist, kui muudatus on tekkinud reisikorraldajast
sõltumatul põhjusel ning ei ületa 8 tundi.
- kui ajakava muutuse põhjuseks on õhuruumi
ülekoormatus, lennujuhtimiskeskuse korraldus, ilmastik vm. tehniline põhjus, on
lubatud muutuse pikkus kahekordne.
- lennumarsruudi ootamatut muutust, kui
lennukompanii on teinud ülebroneeringu. Lennukompanii kompenseerib klientidele
puuduse oma sisekorrareeglitele vastavalt.
- hotelli vahetumist vahetult enne pakettreisi,
kui põhjuseks on hotelli ülebroneering. Reisikorraldaja kohustub asendama
esialgse hotelli samaväärsega.
- reisikorraldaja puuduseks ei saa pidada seda
kui reisija ei pääse reisile oma süü tõttu.
- kui pakettreisi reklaammaterjalides (sh, kuid
mitte ainult foto- ja videomaterjalid) esitatud ning kujutatud pakettreisi
sihtkohta iseloomustavad omadused ei vasta üheselt pakettreisi sihtkohas
olevatele tegelikele tingimustele;
6.2. Erinevatest puudustest või pretensioonidest
reisikorralduse kohta tuleb viivitamatult teatada reisikorraldajale ja
sihtkohas kohapeal (või transporditeenuse puhul teel sihtkohta või tagasi
sihtkohast) teenuse osutajale. Kui kohapealne lahenduse leidmine osutub
võimatuks, tuleb juhtumist teatada reisikorraldajale niipea, kui võimalik, aga
mitte hiljem kui 7 kalendripäeva peale reisi lõppemist. Kui klient soovib saada
hüvitust saamata jäänud teenuse eest, tuleb kliendil kirjalikule kaebusele
lisada
kviitungite originaalid või teised tõendid
otseselt põhjendatud lisakulutuste kohta.
6.3. Reisikorraldaja ei vastuta kahjude eest,
mis on tekkinud seoses:
- reisija/kliendi enda tegevuse või
tegevusetusega;
- reisikorraldajast sõltumatute asjaoludega
(vääramatu jõud);
- reisija satumisega kuritöö ohvriks;
- ilmastikutingimustega, mis ei vasta paljude
aastate keskmistele näitajatele;
- riketega hotellis, liiklusvahendis vms.,
samuti majutusettevõtte personali või liiklusvahendi juhi tegevuse või
tegevusetusega;
- pakettreisi ärajäämisega seoses puudulike
reisidokumentidega või viisa andmisest keeldumisega reisijale;
- reisijateveo tehnilise korraldamise eest,
samuti reisija pagasi vedamise ja säilimise eest. Sellisel juhul vastutab
Vedaja;
- reisikorraldaja ei vastuta reisiteenust
osutava isiku, selliste majandustegevusalaste otsuste eest, mis võivad
põhjustada reisijatele ebamugavusi. Informeerides sellest eelnevalt reisijat on
reisikorraldajal kohustus omal kulul asendada pakettreisis ettenähtud
reisiteenus mõne teise vähemalt samaväärse teenusega.
7.
Reisitasu
7.1. Pakettreisi hinna moodustavad
reisiteenused, millised on reisikirjelduses või teistes pakettreisi
tutvustavates materjalides. Hinna sisse ei kuulu reisi sihtkohamaa viisa ja
viisateenus, ekskursioonid, kindlustusteenus, autorenditeenus jms.
7.2. Vastavalt rahvusvahelisele praktikale on
saabumispäeval hotellitoa kasutamine võimalik alates kella 15.00-st. Reisitasu
sisse ei kuulu hotellitoa kasutamine enne kella 15.00 saabumispäeval. Samuti
tuleb hotellitoad vabastada lahkumispäeval
hiljemalt kell 12.00 ja reisitasu sisse ei kuulu
hotellitoa kasutamine peale kella 12.00 ärasõidupäeval.
7.3. Kliendil/reisijal ei ole õigust nõuda
reisikorraldajalt hüvitust juhul, kui reisija jätab kasutamata mõne paketreisi
hinnas sisalduva teenuse.
7.4. Reisikorraldaja poolt müügikampaaniate
korras väljakuulutatud soodustused kehtivad ainult uutele
pakettreisilepingutele, soodustused ei kehti varem sõlmitud
pakettreisilepingutele.
7.5. Kuivõrd pakettreisileping ei sisalda
reisikindlustust, siis reisikorraldaja soovitab sõlmida koos reisiostuga ka reisikindlustuslepingu,
mis koosneb tervise-, pagasi ja reisitõrkekindlustusest.
8.
Sportliku-, seiklusliku- ja/või ekstreemse iseloomuga tegevused
Baltic Tours teavitab, et reisija
osalemine nii omaalgatuslikel kui ka Baltic Toursi poolt korraldatud vabatahtlikel
sportliku-, seiklusliku- ja/või ekstreemse iseloomuga tegevustes, milles
osalemisel keskmine mõistlik inimene pidi tajuma ohtu nagu erinevad spordialad
sh. vee- ja mootorisport (sukeldumine, ATV, lumekelk jne) lennusport,
langevarjusport, ratsasport, talisport, matkad või väljasõidud mägedesse,
džunglitesse, kõrbetesse, loodusparkidesse ja muudesse vähem või rohkem
seikluslikku või ekstreemset elamust pakkuvatesse piirkondadesse on reisija
omal vastutusel.
Nimetatud tegevused nõuavad harrastajalt või
osalejalt erinevaid oskusi ja võimekust, samuti eelneva teoreetilise ja
füüsilise ettevalmistuse omamist. Baltic Tours’il puudub võimalus reisija
terviseseisundi, oskuste ja võimete kontrollimiseks ning kehavigastuste,
tervisekahjustuste või muu ohu täielikuks kõrvaldamiseks nende tegevuste
juurest.
Reisija saab aru ja mõistab, et eelkirjeldatud
ja sellega võrreldavate tegevuste käigus esineb tavapärasest suurem oht saada
kehavigastusi, kahjustada tervist, haigestuda või surra. Reisija nõustub
sellega, et tema enda kanda jääb kogu kahju, mis võib tekkida seoses
eelkirjeldatud tegevustes osalemisega.
9. Muud tingimused
8.1. Käesolevad reisitingimused kuuluvad
lahutamatult reisikorraldaja ja kliendi vahel sõlmitud pakettreisilepingu
juurde ning jõustuvad alates pakettreisilepingu sõlmimisest.
8.2. Kliendi ja reisikorraldaja erimeelsused
püütakse eekõige lahendada läbirääkimiste korras. Kliendil on õigus
käesolevatest pakettreisilepingu tingimustest tulenevate vaidluste korral
esitada kaebus reisikorraldaja peale Tarbijakaitseametile või hagi
oma rikutud õiguste kaitseks kohtule Eesti
Vabariigi seadusega ettenähtud korras.
Baltic Toursi pakettreiside reisitingimused kehtivad
alates 1. detsember 2006
Kuumad pakkumised
Lennupiletid | |
---|---|
Sihtkoht | Hind |
Puhkusereisid | |
---|---|
Sihtkoht | Hind |
|
Pakettreiside müügitingimused
Viimati uuendatud 25. september 2024
|